Skunkfunk: frisk, fun og funky!
Det hele startede i 1996 med en enkel T-shirt-kollektion, der i løbet af de følgende fire år udvikler sig til Skunkfunk. Det er ved « dørsalg », på diverse musikfestivaller og årlige kræmmermarkeder, at mærket under ledelse af grundlæggeren, Mikel Feijoo Elzo, opnår international status. Skunkfunks filosofi? Undgå flokmentaliteten og skabe sin egen mode uden at miste « realitetssansen » og udnytte de funky kvaliteter og potentialer i hver enkelt. Ifølge Skunkfunk er det den enkelte person der til stadighed genopfinder mærket. Produkterne er « multifunktionelle » og tilpasset forskellige stile og behov. Målsætningen er tøj, tasker og tilbehør der er polyvalent, funktionel, til overkommelige priser og holdbar både hvad angår stil og brugbarhed. Funky, med andre ord, men også miljøvenlige! For Skunkfunk kan mode og miljøbeskyttelse udmærket kombineres. Produkterne transporteres med båd, bliver produceret med økologisk dyrket bomuld, genbrugspolyester og regenererede cellulosefibre. Skunkfunk er til stadighed på udkig efter nye koncepter og innovationer og samarbejder med talrige artister indenfor forskellige kunstarter.