Administration af cookies
Spartoo anvender nødvendige cookies til hjemmesidens funktionaliteter samt til tilpasning af indhold og analyse af trafik. Vores partnere anvender cookies til visning af personligt tilpassede reklamer ud fra din browser-historik og din profil. Hvis du klikker på ”accepter alle” nedenfor, kan du til enhver tid ændre dine valg på din kundekonto. Hvis du klikker på ”afvis alle” vil kun strengt nødvendige cookies for hjemmesidens funktionaliteter blive anvendt.

Optagelse og kriterier for klassificering

Marketplace-service:

Via www.spartoo.dk tilbyder SPARTOO en platform (herefter betegnet som « SPARTOO MarketPlace ») hvis formål er at sætte købere (herefter betegnet som « Købere »), der opfylder definitionen af forbruger i henhold til den franske forbrugerlovgivning, i forbindelse med professionelle tredjeparts-sælgere (herefter betegnet som « Sælgere »), der forhandler produkter kaldet partnerprodukter (herefter betegnet som « Produkter »).
For at sælge Produkter på SPARTOO MarketPlace, skal Sælger acceptere et charter med god forretningspraktik på SPARTOO MarketPlace, samt overholde de kontraktlige forpligtelser i henhold til kontrakten indgået med SPARTOO.
I denne forbindelse, opererer SPARTOO udelukkende som datavært for Sælger og kan ikke betragtes som deltager i salgskontrakten indgået mellem Sælger og Køber.

Optagelse på MarketPlace:

SPARTOO udvælger sine Marketplace-Sælgere efter visse kriterier, først og fremmest:
- Kvaliteten af produktudvalget indenfor visse varegrupper (sko, tøj, sportsartikler, håndtasker og andre accessories);
- Konkurrencedygtige priser;
- Leveringstid og pålidelighed af transportløsninger;
- Effektivitet og pålidelighed af kundeservice.
Adgang til SPARTOO MarketPlace indebærer at Sælger betaler gebyr og provision til SPARTOO i henhold til betingelserne i MarketPlace-kontrakten. Denne betaling har ikke nogen indflydelse på hvordan Sælgers Produkter klassificeres eller vises på www.spartoo.dk.

Sletning på MarketPlace:

En MarketPlace-Sælgers Produkter tages af hjemmesiden i tilfælde af:
- Lukning af Sælgers konto på Sælgers eget initiativ;
- Fjernelse af et Produkt på Sælgers eget initiativ;
- Mangelfuld opfyldelse af kontraktlige forpligtelser fra Sælgers side;
- Mangelfuld opfyldelse af SPARTOO’s kvalitetskrav fra Sælgers side.


Klassificering af produkter:

De udbudte produkter på www.spartoo.dk sorteres efter køn (kvinde, mand, barn) og grupperes efter produktkategori (sko, tøj, skønhedsprodukter, sport, luksus, boligtilbehør …).
For hver produktkategori vises produkterne i følgende rækkefølge:
- Produkter solgt af SPARTOO;
- MarketPlace-produkter solgt af leverandøren af mærket;
- MarketPlace-produkter solgt af tredjeparts-Sælgere;
- Produkter sorteret efter kriterier valgt af Køber.
Rækkefølgen af de enkelte produkter inden for ovenstående grupperinger foregår automatisk og er blandt andet baseret på kriterier som antal produkter solgt, hvor mange Købere, der har kigget på produktet, samt omsætning genereret af produktet.
1. Produkter solgt af SPARTOO
Produkter solgt af SPARTOO vises på første side i resultatet af en søgning (efter mærke, kategori, …). I tilfælde af at en størrelse er udsolgt på et produkt solgt af Spartoo, vises det tilsvarende produkt fra leverandøren (herfeter kaldet « Mærke-sælger ») som første prioritet. Hvis der ikke er nogen Mærke-sælger på www.spartoo.dk, tilbydes produktet fra en tredjeparts-Sælger.

2. MarketPlace-produkter solgt af leverandøren af mærket;
Hvis et produkt ikke forhandles af SPARTOO, vises produkter fra leverandøren af mærket som første prioritet. Denne information vises med en « Partnerprodukt »-anmærkning i resultatet af en søgning.
Den viste produktbeskrivelse er den kommunikeret direkte fra mærket (fotos og beskrivelse). I dette tilfælde vises en « Partnerprodukt »-anmærkning på produktbeskrivelsen. Den relevante information i forbindelse med et køb (Generelle købsvilkår, leverings- og returbetingelser) er synlige for kunden direkte på Produktbeskrivelsen.

3. MarketPlace-produkter solgt af tredjeparts-Sælgere
Hvis et produkt ikke forhandles af hverken SPARTOO eller leverandøren af mærket vises produkter fra tredjeparts-Sælgere. Den viste produktbeskrivelse er den kommunikeret direkte fra tredjeparts-Sælgeren (fotos og beskrivelse)I dette tilfælde vises en « Partnerprodukt »-anmærkning på produktbeskrivelsen. Den relevante information i forbindelse med et køb (Generelle købsvilkår, leverings- og returbetingelser) er synlige for kunden direkte på Produktbeskrivelsen.
4. Produkter sorteret efter kriterier valgt af Køber

Køberen kan ligeledes vælge hvordan produkterne skal sorteres ved at vælge specifikke kriterier (Relevans, laveste pris først, højeste pris først, nyheder, % rabat) samt vælge specifikke filtre (f. eks. størrelse, køn, mærke, farve, materiale…) Køberen kan ligeledes vælge udelukkende at se SPARTOO-produkter eller partnerprodukter.

Betalingsbetingelser

Køber betaler Produktets pris til MarketPlace-Sælgeren på købstidspunktet direkte via son SPARTOO-kundekonto. Køber kan vælge en af følgende betalingsmetoder: - Kreditkort: Visa, Mastercard, American Express.
- PayPal: med denne betalingsmetode overføres Køber automatisk til dennes PayPal-konto. Når betalingen er godkendt af PayPal kan Køber gennemføre sin bestilling.
Hvis Sælger accepterer andre betalingsmetoder informeres Køber om dette via Produktbeskrivelsen.

Garanti

Ethvert Produkt solgt af Sælger via SPARTOO-Marketplace er dækket af den lovpligtige garanti i henhold til gældende lovgivning, specielt den lovpligtige garanti vedrørende fejl og mangler på et Produkt, samt enhver anden lovpligtig garanti, der gør det muligt for Køber at returnere Produktet til Sælger eller gøre krav på et nedslag i prisen fra Sælgers side.
Såfremt et Produkt dækkes af en kommerciel garanti fra Sælger eller Produktets fabrikant, oplyses dette på Produktbeskrivelsen.

Tvist

Enhver reklamation fra Købers side skal sendes til Sælger via Købers SPARTOO-kundekonto.
Ved reklamation fra Sælger vedrørende forsinket levering, fejl eller mangel på Produktet indenfor tredive (30) dage efter bekræftelse af købet, eller enhver anden frist accepteret af Sælger, eller fastsat i gældende lovgivning, er det Sælgers ansvar at finde en løsning på reklamationen.
Sælger har to (2) hverdage til at svare på en reklamation fra Køber.
Hvis der opstår en tvist, kan enhver kunde foretage en skriftlig henvendelse til SPARTOO, der gør sit bedste for at finde en løsning. Hvis det ikke er muligt at finde et fredeligt forlig, skal en eventuel klage til ombudsmand foretages indenfor et år efter den oprindelige reklamation. Kunden kan registrere sin klage vedrørende en tvist via EU’s « Onlinetvistbilæggelse »: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=DA.
Denne service dækker ikke Grønland og Færøerne.


Giv din mening til kende
PREMIUM