Administration af cookies
Spartoo anvender nødvendige cookies til hjemmesidens funktionaliteter samt til tilpasning af indhold og analyse af trafik. Vores partnere anvender cookies til visning af personligt tilpassede reklamer ud fra din browser-historik og din profil. Hvis du klikker på ”accepter alle” nedenfor, kan du til enhver tid ændre dine valg på din kundekonto. Hvis du klikker på ”afvis alle” vil kun strengt nødvendige cookies for hjemmesidens funktionaliteter blive anvendt.

Generelle salgsbetingelser

1 Sælgeridentifikation

Opdateret den 25/11/2022

Société SPARTOO
(Société Anonyme) med egenkapital på 364.561,76 euros og hovedsæde på adressen: 16 rue Henri Barbusse, 38100 Grenoble, Frankrig, er registreret ved handelsregistret i Grenoble med nummer 489 895 821.

Kundeservice:
Tlf.: +45 89 87 09 60
Email : adriana@spartoo.dk
Mandag-fredag: 08:30-16:30


2 Anvendelsesområde af de generelle salgsbetingelser

Kunden accepterer ved sin bestilling samtlige generelle salgsbetingelser.De dækker enhver bestilling foretaget af kunden på hjemmesiden SPARTOO.DK. De accepterede handelsbetingelser udgør en kontrakt mellem SPARTOO og kunden.Kunden fralægger sig retten til at råde over dokumenter der kan bruges imod SPARTOO.

Disse generelle salgsbetingelser kan ikke underlægges ændringer efter dén version der var gældende på hjemmesiden ved købstidspunktet.De nuværende salgsbetingelser er gældende for alle transakationer indgået ved og efter deres offentliggørelse og kan ikke gøre sig gældende for køb foretaget før denne dato.

Samtlige brugere af hjemmesiden skal respektere de generelle salgsbetingelser.

SPARTOO tilbyder varer som sælges og leveres af samarbejdspartnere, på siden kaldt: " Partnerprodukter". De ovenstående generelle salgsbetingelser er IKKE gældende på priser, betalingsmetoder,godkendelse af betalingsmetoder,medlemsfordele, bonus points, gavekort, rabatkuponer, leveringsmetoder og retur betingelser.
Hver partner har deres egne handelsbetingelser. Kunden kan og skal informere sig om disse(købsvilkår,leveringsbetingelser,returbetingelser)på produktsiden hvor farve og størrelse vælges, samt på betalingssiden hvor betalingsmetode og levering vælges.

3 Tilbudsgyldighed

Vores tilbud gælder kun for forbrugere med leveringsadresse i Danmark, inklusive Grønland og Færøerne.
De artikler, der fremvises på hjemmesiden er disponible, så længe lager haves.
Hvis den bestilte artikel allerede er betalt og ikke er på lager, forpligter SPARTOO.DK sig til at tilbyde kunden godtgørelse eller refundering inden for 2 uger.
SPARTOO.DK forpligter sig til at informere kunder, som har bestilt artikler, der ikke er på lager, via e-mail.Hvis en betaling af en udsolgt artikel skulle være gennemført, forpligter SPARTOO.DK sig til at tilbyde et tilgodehavende eller refundere denne indenfor 15 dage. Bestillingen vil automatisk blive annuleret.

4 Produktpræsentation

De produkter, der er til salg, er beskrevet og præsenteret så præcist som muligt.Køber skal informere sig om produktet ved at læse beskrivelsen og derved kende sammensætning og essentielle egenskaber før købet af dette er gennemført.Valg og køb af et produkt er udelukkende køberens ansvar.
Hvis præsentationen af produktet alligevel skulle indeholde fejl eller udeladelser, kan SPARTOO.DK ikke holdes til ansvar for dette.Køber skal venligst informere SPARTOO om fejl og mangler i en produktbeskrivelse.

5 Oprettelse af kundekonto

For at foretage en bestilling er det en forudsætning at kunden opretter en kundekonto ved den første bestilling.Formularen udfyldes med følgende elementer: e-mailadresse, civilstand, efternavn, fornavn, køn,fødselsdato,fuld leveringsadresse og telefonnummer.Kunden opretter ligeledes et personligt kodeord som er strengt fortroligt. Dette må ikke oplyses til udenforstående.
Kunden forpligter sig til at oplysningerne er korrekte og fuldstændige. Enhvert forsøg på tyveri af personlige oplysninger og identitet og brug af disse på hjemmesiden vil lede til øjeblikkelig deaktivering af kundekontoen og kan give anledning til en retslig undersøgelse.Oprettelse af flere kundekonti, forskellige personer der bruger samme kundekonto og anden usædvanlig brug af denne, kan lede til Spartoos opsigelse af kundekontoen.
Kunden vedkender at være i besiddelse af alle forudsætninger for at indgå i en salgsaftale på spartoo.dk.
SPARTOO sælger ikke til unge under 16 år uden at have en skreven tilladelse fra en myndig person.

6 Produktpriser

Priserne er i kroner inklusive moms gældende i Danmark, Grønland og Færøerne ekskusiv eventuelle leveringsomkostninger. Momsbeløbet angives, når kunden vælger et produkt. Hvis momstaksten bliver ændret, kan det påvirke produktpriserne, uden at kunden er informeret på forhånd. SPARTOO forbeholder sig retten til at ændre sine priser når som helst, men produkterne faktureres til den pris, der var gældende, da produktbestillingen blev registreret.

Priserne tager forbehold for eventuelle nedsættelser og rabatter der kan være fastlagt af hjemmesiderne spartoo.dk/spartoo.com,partnerprodukter undtaget.Disse priser er fastlagte og kan ikke ændres under deres gyldighedsperiode, som nævnt på spartoo.com kan SPARTOO til hver en tid ændre sine priser uden for tilbudsperioden. Priserne indeholder ikke håndterings eller fragtgebyr som kan tillægges prisen, som præciseret på hjemmesiden. Den samlede pris køber bedes betale under bestillingen er alt inklusive.

Angående partnerprodukter's prispolitik, skal køber læse de generelle salgsbetingelser for partneren.

Ved ethvert køb på hjemmesiden vil en faktura oprettes; enten på hjemmesiden hvor den kan downloades eller, i tilfælde af køb af partnerprodukter,på simpel forespørgsel.


Moms og toldregler for Danmark,Grønland og Fæøerne

Bemærk venligst, at når du bestiller på hjemmesiden, anses du for den officielle importør og er dermed ansvarlig for at overholde love og regler i det land, hvor du modtager varen. Det er vigtigt for os, at vores kunder er bevidste om, at leveringer på tværs af grænser kan blive åbnet og undersøgt af toldmyndighederne.
Til Grønland og Færøerne er priserne i kroner uden moms. Spartoo.dk refunderer ikke fælleseuropæisk moms og afgifter ved levering til Grønland og Færøerne.

7 Sikker bestilling og betaling

7.1: Betaling

Kunden bekræfter sin bestilling som nævnt nedenfor. Denne bekræftelse indebærer accept af nedenstående generelle salgsbetingelser samt partnerens salgsbetingelser hvis der er et eller flere partnerprodukter i bestillingen. En kunde, der er interesseret i en artikel på hjemmesiden SPARTOO.DK går igennem følgende proces for at foretage sin bestilling. Efter at have klikket på ikonet bekræft og kontrolleret detaljerne i sin bestilling (farve, mængde, størrelse, pris, osv...) bekræfter kunden sit produktvalg med et klik.
Ved specialtilbud skal kunden først indtaste den kode, han har modtaget i det relevante felt. (Ikke gældende for partner produkter)

Ved førstegangs bestilling skal kunden udfylde en formular med følgende oplysninger: civilstand, efternavn, fornavn, fuld leveringsadresse, e-mailadresse, fødselsdato og telefonnummer. I den forbindelse vil kunden ligeledes blive bedt om at oprette sin adgangskode. Når kunden har bekræftet sin betalingsmetode, skal han definitivt bekræfte sin bestilling.

Alle bekræftede bestillinger indebærer forpligtelse af betaling.

En e-mail med ordrebekræftelse sendes til kunden umiddelbart efter dennes gennemførelse. Varen reserveres i 7 dage. Ejerskabet af varen solgt af SPARTOO.DK og partnere overføres til køber i det øjeblik det fulde beløb for varen er betalt og det uanset leveringsdatoen.
Denne paragraf tilsidesætter ikke en eventuel risiko for tab eller degradering af varen som er købers ansvar i det øjeblik varen er i hans varetægt.Det værende ved levering på adressen, i en postbutik eller pakkeboks. Det er kundens ansvar at undersøge og godkende at ordren er i orden og i modsatte fald straks gøre opmærksom på fejl og/eller mangler overfor sælger.



7.2: Betaling

  • Betaling med kort
    Kunden bekræfter sin leverings- og faktureringsadresse, købte produkter og den samlede pris. Kunden indtaster sit betalingskortnummer samt udløbsdato og sikkerhedskode. I visse tilfælde er det nødvendigt at indtaste en sikkerhedskode tilsendt fra kundens bank. Kunden kan, hvis han ønsker det krydse feltet af hvor der tilbydes at gemme kortoplysningerne på kundekontoen for at facilitere en fremtidig bestilling. Kunden bekræfter sin bestilling ved at klikke på knappen “ Bekræft “



  • Følgende kort kan ikke bruges på SPARTOO.DK: Dankort uden Visa eller Mastercard, hævekort, kontantkort, forudbetalte kort, virtuelle kort (e-kort) eller kreditkort med systematisk krav om autorisation (Electron, Maestro, Cirrus).

  • Paypal
    Med Paypal bliver dine finansielle oplysninger aldrig videregivet til SPARTOO.DK. Paypal krypterer og beskytter dit kortnummer en gang for alle. Du betaler online ved at indtaste din e-mailadresse og adgangskode.

  • Faktura
    Du modtager din faktura pr. e-mail et par dage efter din bestilling er blevet afsendt. Fakturaen forfalder til betaling 14 dage efter den dato, hvor bestillingen blev foretaget. I forbindelse med denne betalingsmetode bliver der foretaget et kredittjek af et eksternt firma (Klarna). Desuden tillægges et administrationsgebyr på 40 kr. For detaljerede købsvilkår, se punkt 7.6 nedenfor.

  • Betal ved modtagelse
    Når du vælger levering med UPS har du mulighed for at betale ved levering. Det koster 50 kr i administrationsgebyr (plus porto for levering med UPS) og foregår med kontant betaling til chaufføren. På betalingssiden skal du blot vælge UPS som leveringsmetode og derefter vælge “betaling ved levering”.

  • Betaling med gavekort
    Betaling med gavekort er muligt. For at gøre dette, skriver du gavekortets kode i feltet under punkt 1 på betalingssiden. Hvis det totale beløb er højere skal du supplere med en anden betalingsmetode. Hvis det samlede beløb er lavere, vil restbeløbet blive gemt i form af et gavekort som kan benyttes ved et fremtidigt køb (indenfor kortets gyldighed)

7.3: Manglende betaling

SPARTOO.DK forbeholder sig retten til at afvise levering af artikler bestilt af en kunde, der ikke har betalt helt eller delvist for tidligere ordrer, samt kunder, som sagsøges for manglende betaling. Enhver afvisning af kreditkort, betaling med 3 afdrag, sager med blokerede kort, igangværende sager vedrørende svindel med en Klarna eller Paypal konto kan have konsekvenser i form af en inddrivelsesprocedure fra virksomheden SPARTOO’s side. I alle sager om inddrivelse af manglende betaling, vil SPARTOO påføre og anvende et gebyr der svarer til 3 gange den lovbestemte årlige sats,beregnet prorata temporis, samt eventuelle sagsomkostninger, der måtte opstå.


7.4 : Betalingskontrol

SPARTOO.DK kontrollerer alle bestillinger, der er blevet bekræftet på hjemmesiden. Denne kontrol har til formål at beskytte SPARTOO.DK og vore kunder mod urimelig handelspraksis og svindel. I nogle tilfælde vil SPARTOO’s kontakte dig for at bede om de nødvendige dokumenter for at frigive din bestilling: bopælsdokumentation og bankdokumentation i dit navn, eller bopælsdokumentation vedrørende den person, der bor på leveringsadressen, osv...

Hvis vi ikke modtager disse oplysninger indenfor 7 dage efter anmodningen, vil ordren automatisk blive annulleret.

Hvis de modtagede oplysninger er ukorrekte kan det ligeledes føre til en annullering af ordren.

Hvad angår partnerprodukter, er det deres specifikke handelsvilkår der gør sig gældende og SPARTOO kan ikke holdes ansvarlig.



7.5: Betalingssikkerhed

For at sikre kundens betaling , har hjemmesiden SPARTOO.DK valgt at benytte den franske bank CIC’s sikkerhedssystem. Denne service har integreret SSL krypteringsstandard . Fortrolige oplysninger ( kortnummeret på 16 cifre, udløbsdatoen og sikkerhedskoden) bliver sendt direkte videre til bankens server i krypteret format UDEN nogen forbindelse med SPARTOO’s servere. Når ordren er bekræftet bliver en forespørgsel om betaling afsendt samtidig til bankens server. Denne sender en forespørgsel om godkendelse til den pågældende banks sikkerhedsnetværk (f.eks: NETbank, Verified by VISA eller Mastercard secure code) Denne udsteder et certifikat som fungerer som en foreløbig reservation af beløbet. Dette kan bruges som kvittering for transaktionen.


7.6: Klarna Faktura/Delbetaling

I samarbejde med Klarna tilbyder vi faktura og delbetaling. Når du vælger Klarna Faktura/Delbetaling, modtager du dine varer, inden du betaler. Du kan derefter vælge at betale hele beløbet på en gang eller dele betalingen op i flere afdrag. Fakturaen forfalder 14 dage efter du foretog købet. Der tillægges et gebyr på 40,- kr. Du kan kun bestille til din registrerede adresse i folkeregistret, når du vælger faktura eller delbetaling, og du skal være mindst 18 år gammel på købstidspunktet. Du kan maksimalt have 3000 kr i udestående faktura. Ved forsinket eller udebleven betaling vil en afgift på 100,- kr. og morarente på 7%/md blive lagt på fakturaen. For fuldstændige betingelser for Klarna Faktura/Delbetaling se nedenstående links: https://klarna.com/dk/vilkar - https://online.klarna.com/pdf/account_terms_DK.pdf


8 Identifikation

Kunder, der allerede har foretaget et køb på SPARTOO.DK-hjemmesiden, kan vælge en adgangskode, der gør det muligt at undgå at udfylde de samme formularer hver gang for at gennemføre nye bestillinger.
Kunder, der allerede er registreret, genkendes på hjemmesiden som SPARTOO-kunde.Dén adgangskode som kunden kan anvende, er strengt fortrolig og personlig.Den må under ingen omstændigheder kommunikeres til eller deles med andre.
Hvis kunden mister eller glemmer sin adgangskode, kan kunden klikke på et link ”Har du glemt din adgangskode? Klik her” på login-siden. Derefter, på den næste side, skal kunden indtaste sin e-mail-adresse og klikke på "send". Kunden vil derefter modtage en e-mail med et link til oprettelse af en ny adgangskode. Denne nye adgangskode erstatter den gamle.
For at foretage en ny bestilling på SPARTOO.DK skal kunden logge ind med sin identifikation og nye adgangskode på det relevante sted i købsprocessen. Den nye adgangskode bruges under ingen omstændigheder til en hvilken som helst betaling.


9 Levering foretaget af Spartoo

Leveringstiden og -prisen er betinget af, hvilken leveringsmetode du vælger til din bestilling. De angivne leveringsfrister regnes i hverdage (lørdag, søndag og helligdage medregnes ikke i leveringstiden). Ved uforudsete hændelser og force majeur kan Spartoo ikke holdes ansvarlig for forsinkelser.Nedenstående information gælder for alle varer købt hos Spartoo undtagen produkter markeret "partnerprodukt"
"Partnerprodukterne" har særlige betingelser for levering og retur (betingelserne er angivet på hvert enkelt produkt).


9.1.Danmark

Levering med Postnord til dit lokale posthus, postbutik eller døgnpost
Leveringstid: 6 hverdage
Pris:

Ved køb for under 200 kr ved køb for minimum 200 kr
tillægges 29 kr. i porto Gratis

Levering hjem til dig med Postnord
Leveringstid: 6 hverdage
Pris:

Ved køb for under 300 kr ved køb for minimum 300 kr
tillægges 89 kr. i porto Gratis

Standardleverance med UPS
Leveringstid: 5 hverdage (den generelt konstaterede leveringstid)
Pris: 89 kroner

Ekspresleverance med UPS
Leveringsfristen for UPS Express er beregnet på basis af den adresse du har angivet på betalingssiden, da du bestilte.(den generelt konstaterede leveringstid er mellem 1 og 3 hverdage)
Pris: 119 kroner


9.2. Grønland og Færøerne.

Levering til adressen med Tele-Post / Posta
Leveringstid: Ca. 3 uger (den generelt konstaterede leveringstid). Denne leveringstid tager ikke højde for en eventuel forsinkelse i forbindelse med toldbehandlingen af dine varer. Pris:

Ved køb for under 400 kr ved køb for minimum 400 kr
tillægges 79.99 kr. i porto Gratis

10 Fuld tilfredshed eller pengene tilbage

Alle varer købt hos SPARTOO.DK kan byttes eller returneres mod refundering, hvis kunden med rimelig grund ikke ønsker at beholde en vare: Varen passer ikke i størrelsen,varen har ikke den forventede farve,eller falder ikke i kundens smag osv...Varer fra SPARTOO.DK kan byttes eller refunderes på højde med det betalte beløb. (Gratis retur, se punkt 10.1)
Partnerprodukter kan udelukkende returneres mod refundering (returbetingelser for hver partner er angivet på hvert enkelt produkt).
For at kunne bytte eller få pengene refunderet skal følgende betingelser være opfyldt:
- Varen(erne) må ikke være brugt udendørs. Varen(erne) skal være i ny stand og svare til nøjagtig dén model der var bestilt.
- Varen(erne) skal returneres i originalemballagen, der skal være i god stand, og beskyttet af en anden kasse under forsendelsen,
- Varen(erne) skal returneres inden for 30 dage efter modtagelsen,
- Hvis emballagen ankommer i tom tilstand, kan Spartoo afvise returen, hvad enten det drejer sig om et bytte eller en refundering.
- Den (de) skal returneres ved hjælp af nedenstående procedure.

Enhver kunde har,ifølge det europæiske direktiv : 2011/83/E, ret til at træde tilbage fra købsaftalen med SPARTOO.DK uden begrundelse, inden for 14 dage, gældende fra den dag pakken blev modtaget af kunden eller en person med mandat til modtagelsen. For at udøve fortrydelsesretten skal kunden meddele SPARTOO SAS 16,rue Henri Barbusse, 38100 Grenoble France. E-Mail: adriana@spartoo.dk sin beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (postbesørget brev eller e-mail). Kunden kan benytte den nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

— Bestilt den (*)/modtaget den (*)
— Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
— Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
— Dato
- Underskrift (hvis brevpost)

Kunden vil derefter blive fuldt refunderet, så snart det samlede antal varer er returnerede i deres originale emballage og i ny tilstand (alle returvarer bliver systematisk kontrolleret)
Refundering af fragtomkostninger bliver ligeledes refunderet (med undtagelse af de tilfælde hvor kunden har valgt at betale for en leveringsmetode som er dyrere end den gratis standardlevering med Postnord).
Hvis kunden ikke benytter sig af den forudbetalte retur som SPARTOO.DK tilbyder, er det kunden selv der står for returomkostningerne.
Returvarerne bør komme SPARTOO i hænde indenfor rimelig tid og indenfor højst 14 dage efter at SPARTOO har modtaget fortrydelsesformularen fra kunden. (Dette gælder IKKE for pakker afsendt fra Grønland og Færøerne hvor kunden står for omkostningerne ved retur og hvor ekspeditionstiden og dermed fristen er længere)


10.1 : Sådan returneres varer:

Nedenstående information gælder for alle varer købt hos Spartoo undtagen produkter markeret "partnerprodukt"
"Partnerprodukterne" har særlige betingelser for levering og retur. Ved returnering af et partnerprodukt, er det kun muligt at få refunderet beløbet for varen
.



10.2 : Følg følgende etaper for at returnere en vare:

Etape 1: Kundekonto
Log ind på din kundekonto med din e-mailadresse og din adgangskode og udfyld returformularen under rubrikken "Mine varereturneringer".

Etape 2: Modtagelse af adresselabel
- Efter første trin vil du modtage et link til en returlabel pr. e-mail, som du skal printe ud.

Etape 3: Aflever pakken på posthuset
Aflever pakken på posthuset. Portoen er betalt med den forudbetalte label (undtagen Grønland og Færøerne hvor kunden selv står for fragtomkostningerne).
Din retur behandles i løbet af 7 til 10 hverdage.

11 Behandling af pakker, der ikke er blevet leveret af vores transportører

11.1: Returneringer på grund af ukorrekt adresse:

Det drejer sig om pakker, der er blevet returneret af den transportør, der var ansvarlig for leveringen med kommentaren: Bor ikke på den oplyste adresse.Når vores afdelinger har modtaget og accepteret pakken, tager SPARTOO.DK kontakt med kunden for at sende produktet igen, hvis det stadig er på lager eller refundere bestillingen, hvis kunden ønsker det.
SPARTOO.DK forbeholder sig retten til at refundere bestillingen i stedet for at sende pakken igen, i tilfælde af at flere ukorrekte adresser er blevet identificeret.


11.2: Returneringer af ikke-afhentede forsendelser:

Det drejer sig om pakker, der ikke er blevet afhentet af kunden på posthuset eller i pakkeshoppen inden for den angivne tidsfrist.Når vores afdelinger har modtaget og accepteret pakken, tager SPARTOO.DK kontakt med kunden for at sende produktet igen, hvis det stadig er på lager eller refundere bestillingen, hvis kunden ønsker det.SPARTOO.DK forbeholder sig retten til at refundere bestillingen i stedet for at sende pakken igen, i tilfælde af at flere uafhentede pakker er blevet identificeret.


11.3: Returneringer af afviste pakker:

Du har afvist din pakke ved leveringen.Når vores afdelinger har modtaget og accepteret din pakke, vil dit tilgodehavende blive krediteret din kundekonto inden for 3 dage. Du kan bede om, at tilgodehavendet bliver annulleret og få det refunderet direkte via vores "KUNDESERVICE"-side.

Hvis pakken returneres af årsagerne "UKORREKT ADRESSE", "IKKE AFHENTET", eller "AFVIST", garanterer SPARTOO.DK ikke reserveringen af de bestilte artikler og kan desuden refundere en bestilling, hvis de bestilte produkter ikke er disponible.

For partnerprodukter henvises kunden til de individuelle betingelser for hver leverandør.

12 Ansvar

Hvad angår alle faser i forbindelse med adgang til hjemmesiden, besøg på sider, udfyldelse af formularer, bestillinger, varelevering eller alle andre serviceydelser, er SPARTOO.DK udelukkende forpligtet til at gøre sit bedste. SPARTOO.DKs kan ikke holdes til ansvar for besvær eller skader ved brug af internet eller uden forbindelse med den omhu, SPARTOO.DK har gjort sig, og de forholdsregler virksomheden har taget.Det skal her understreges, at forstyrrelser i serviceydelserne, udefrakommende krænkelser og virus på computeren ikke er SPARTOO.DKs ansvar. SPARTOO.DK er desuden fritaget for ethvert ansvar for force majeure-begivenheder ifølge kassationsdomstolens retspraksis. Kunderne er dækket af de garantier, der gives af mærkerne på hjemmesiden.

13 Intellektuel ejendom

Alle elementerne på hjemmesiden SPARTOO.DK, hvad enten de er visuelle eller auditive, herunder den underliggende teknologi, er beskyttet af ophavsrettigheder, mærker og patenter.
De er SPARTOO.DKs ejendom.
Alle hypertekst-links, der viser hen mod SPARTOO.DK hjemmesiden og bruger teknikker som framing, deep-linking, in-line-linking eller andre deep-link-teknikker er strengt forbudt.
I alle tilfælde skal alle links, selv hvis de stiltiende er blevet autoriseret, fjernes på SPARTOO.DKs forespørgsel.

14 Personlige oplysninger

14.1: Indsamling af personlige oplysninger

Ved oprettelse af en kundekonto og i forbindelse med bestillinger foretaget på SPARTOO.DK, indsamler SPARTOO SAS personlige oplysninger som selskabet derved erklærer sig ansvarlig for. Alle de indsamlede data registreres kun til legitime formål (se mere i afsnit 14.2 og 14.3). SPARTOO SAS (Société par Actions Simplifiées) med egenkapital på 283.587,30 euros og hovedsæde på adressen: 16 rue Henri Barbusse, 38100 Grenoble, Frankrig, er registreret ved handelsregistret i Grenoble med nummer 489 895 821. SPARTOO.DK har CNIL (franske organisation for beskyttelse af personlig data)-deklarationsnummeret: 1182432.

Begrebet "personlige oplysninger" omfatter alle data som gør det muligt at identificere en person såsom: Navn, efternavn, telefonnummer, fødselsdato, køn, e-mail adresse, postadresse, IP adresse samt andre oplysninger som kunden vælger at opgive til SPARTOO.DK.

For at modkæmpe svindel (se afsnit 2 og 3 herunder), forbeholder SPARTOO.DK sig ret til at beholde oplysninger, der omhandler transaktioner foretaget på hjemmesiden, hvoraf det delvise kreditkortnummer indgår, samt dettes udløbsdato i en begrænset periode på 5 år (se afsnit 5).


14.2 : Hvorfor indsamler vi disse oplysninger?

Indsamlingen af personlige oplysninger har udelukkende til formål at:
-Administrere ordrer på hjemmesiden,
-Etablere handels statistikker, markedsanalyser og brugernes vaner,
-Forbedre administrationen af kundekartoteket,
-Hjælpe med at udvælge målgrupper til tilbudskampagner,
-Adressere forspørgsler og tilbud fra SPARTOO.DK.
Kunden kan til enhver tid framelde sig disse ved at klikke på linket nederst i disse e-mails.
-Respektere vores forpligtelser vedrørende gældende regler og bestemmelser.
-Bekæmpe svindel.


14.3 :Hvem har adgang til disse oplysninger?

Kun SPARTOO.DK og virksomheder som arbejder under kontrakt med SPARTOO hvad angår for eksempel behandling af kunders ordrer har adgang til de opgivne informationer.Personalet hos SPARTOO der i forskellig udstrækning har adgang til personlig data er : Kundeservice,administrativt personale og personale der tager sig af kvalitetskontrol samt statsautoriseret revision.

Andre personer der kan få adgang til personlige oplysninger er : offentlige myndigheder(hvis dette er juridisk forsvarligt),retslige institutioner, fuldmægtige ansatte i ministerier og ansatte der har med incasso sager at gøre.

Alle nødvendige forholdsregler bliver taget i brug for at beskytte personlige data, især for at hindre disse i at blive ændret, misbrugt og på anden vis kommunikeret til uvedkommende.

SPARTOO forbeholder sig retten til kommercielt at overføre de personlige data, der er blevet indsamlet på hjemmesiden, hvis du har givet din samtykke ved at tilmelde dig nyhedsbreve fra SPARTOO's samarbejdspartnere. Du kan til enhver tid tilbagetrække din samtykke ved at fjerne din afkrydsning i feltet på kundekontoen. Enhver behandling baseret på samtykke givet før tilbagetrækning er lovlig. SPARTOO kan overføre data til udenlandske virksomheder. SPARTOO forpligter sig til kun at formidle disse data til udenlandske virksomheder, der er underlagt samme forordning om databeskyttelse som i Frankrig og Den Europæiske Union.


14.4 :Opbevaring af personlig data

De indsamlede oplysninger bliver opbevaret i vores system i 5 år, gældende fra den sidste transaktion foretaget på hjemmesiden eller fra seneste dato, hvor oplysninger på en kundekonto er blevet opdateret. Visse af dine bankkortoplysninger gemmes, dvs. at de første 4 og sidste 4 cifre af bankkortnummeret og udløbsdato vil blive opbevaret i en periode på 13 måneder med det formål at beskytte dig som kunde og Spartoo mod svindel. Kryptogrammet slettes systematisk, så snart en transaktion er gennemført uden afvisning. Med vores Premium service, kan du give samtykke til opbevaring af dine bankkortoplysninger og udløbsdato i en periode på 13 måneder fra den sidste transaktion, som du lavede på hjemmesiden eller fra sidste opdatering på din kundekonto. Denne samtykke bliver givet, når du markerer i boksen "Husk". Du kan til enhver tid tilbagetrække din samtykke ved at fravælge at dine oplysninger skal gemmes. Hvis du i løbet af en periode på 5 år ikke laver en ny transaktion eller opdatering på din kundekonto, vil dataene om dig automatisk blive slettet.


14.5 : Cookies

SPARTOO.DK måler hvilke og hvor mange sider der er besøg, brugerens aktivitet på hjemmesiden, samt frekvensen af besøg på denne . Dette gøres ved hjælp af « cookies » teknologien som uden at identificere brugeren, gør det muligt at opnå oplysninger via dennes system, om navigation på SPARTOO.DK (hvilke sider der er besøgt, tidspunkter og dato for besøg på siden osv.)Oplysninger opnået via disse "cookies" er udelukkende til internt brug for SPARTOO og vil aldrig blive videreformidlet andetsteds.

Godkendelse af "cookies" er ikke nødvendige for at kunne bruge hjemmesiden, men visse funktioner gør det nødvendigt at acceptere disse. Brugeren kan indstille sin browser til at at acceptere eller ikke acceptere "cookies" .

Særskilte "cookies" til reklamebrug gør det muligt at følge med i brugerens navigation på hjemmesiden hvad angår sete produkter indenfor et tidsrum på 90 dage, at kunne sende relevante tilbud til denne. Disse "cookies" er forbundet med kundekontoen, men kan ikke identificere (læse) personlig data.
Brugen af disse reklame cookies kræver også din samtykke på samme måde som beskrevet ovenfor. Du kan til enhver tid tilbagetrække din samtykke ved at klikke på følgende link:
Slet reklame cookies fra min profil


14.6 : Rettigheder og adgang til personlige oplysninger

Når kunden opgiver personlig data, giver vedkommende automatisk lov til at denne opbevares af SPARTOO.DK.

I henhold til EU forordningen 2016/679 om databehandling og frihedsrettigheder, har alle hjemmesidens kunder til enhver tid ret til at modsætte sig kommerciel brug af personlige data. Desuden har kunden ret til at få adgang til og rette i samtlige personlige data og bede om at de bliver slettet.
Alle forespørgsler angående denne paragraf skal sendes pr.
e-mail til dpo@spartoo.com
Eller med post til SPARTOO SAS-DPO - 16 rue Henri Barbusse - 38100 Grenoble - France
Af legitime årsager kan kunden gøre indsigelse mod behandlingen af data vedrørende ham/hende eller begrænse behandlingen heraf. Kunden kan, hvis nødvendigt, indsende en klage til en tilsynsmyndighed.


14.7 : Reciprocitet

Brugeren forpligter sig ligeledes overfor SPARTOO.DK til at behandle alle personlige oplysninger, samt adgang til disse fortroligt og til ikke at gøre disse tilgængelige for tredje part.
SPARTOO.DK forbeholder sig ret til at nægte at udlevere personlig data, samt at bede brugeren om at slette disse, hvis de er ukorrekte.






15 Privatsalg

De produkter, der udstilles af "SPARTOO.DKs privatsalg", kan købes af kunder, der opfylder to af de tre følgende betingelser:
- Være kunde på Spartoo.dk og have oprettet en konto på hjemmesiden med en gyldig e-mailadresse og en adgangskode
- Have modtaget en invitation pr. e-mail på din kontos e-mailadresse
- Have modtaget mindst én e-mail fra SPARTOO.DK


16 Spartoo Premium

Spartoo.dk tilbyder et Spartoo Premium abonnement.
Spartoo Premium er et abonnement, der gælder i 12 måneder og som betales ved tilmeldingen. Hvis kunden ønsker at forsætte med at få de gode fordele, kan abonnementet fornys efter de 12 måneder. Kunden kan forny abonnementet i yderligere 12 måneder på hjemmesiden ved at tilkøbe et nyt abonnement.
Spartoo Premium gælder ikke på produkter, der er markeret "Partnerprodukt".
Fordelene ved Spartoo Premium er:


  • Danmark:

- 10 % rabat på ikke nedsatte varer.
- 5% ekstra rabat på udsalgsvarer i udsalgsperioderne.
- Gratis levering med UPS Express.
- Eksklusive tilbud og rabatter tilsendt udelukkende til Premium kunder.


  • Grønland og Færøerne:

- 10 % rabat på ikke nedsatte varer.
- 5% ekstra rabat på udsalgsvarer i udsalgsperioderne.


  • Betingelser for rabatterne:


- Betingelser for de 10 % rabat: Rabatten kan ikke kombineres med andre rabatter eller bruges til nedsatte varer og ikke på varer fra mærker som forbeholder sig ret til ikke at deltage i tilbudskampagner. (Se afsnittet for betingelser om aktuelle tilbud) Rabatten bliver kun fratrukket varer, der ikke er sat ned på hjemmesiden.
- Betingelser for de 5 % rabat: Rabatten kan bruges til udsalgsvarer i udsalgsperioderne. Den kan ikke kombineres med andre tilbud eller varer, der er sat ned uden for udsalgsperioderne. Den kan udelukkende bruges til udsalgsvarer.


17 Gavekort og rabatkuponer

Gavekort og rabatkuponer forefindes hos Spartoo i form af en unik kode. Disse kan ikke refunderes og kan ikke ombyttes til kontanter eller bruges til Partnerprodukter. De produkter, der betales med gavekort eller rabatkupon kan dog byttes til en anden model eller til et tilgodehavende. Gavekortet eller rabatkuponen vil i dette tilfælde blive rekrediteret på kundekontoen og skal bruges indenfor deres gyldighedsperiode.
De kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatkuponer.
Gælder ikke partnerprodukter

18 Prisgaranti - Spartoo giver difference dobbelt tilbage

Hvis du efter at have købt et produkt på vores hjemmeside finder den tilsvarende vare inklusiv fragt til en lavere pris på en anden dansk hjemmeside med online betalingssystem, refunderer Spartoo.dk prisdifferencen.

Tilbagebetaling af prisdifferencen kræver, at følgende betingelser er opfyldt :
- Den angivne pris må ikke være en tilbudspris.
- Leveringsbetingelserne skal være tilsvarende (varen skal være på lager, ekspedition senest dagen efter bestilling, mulighed for gratis fragt ved køb over et vist beløb).
- Varen skal være identisk, dvs. ny, samme mærke, model, materiale og farve.
- Varen skal være på lager på den anden hjemmeside i samme størrelse og farve , som den købte vare.
- Prisen skal være angivet i danske kroner.
- Betalingen skal foregå ved et online betalingssystem og
- Tilbuddet gælder en gang pr. person og 1 gang pr. vare købt hos Spartoo.dk



Følgende er ikke dækket af prisgarantien:
- produkter på tilbud eller udsalg
- produkter købt på auktionshjemmesider, tilbudssider, prissammenligningssider eller sider med privatsalg
- produkter solgt eller sendt fra en af vores samarbejdspartnere
- varer leveret uden for Danmark

Betingelser for at prisgarantien træder i kraft
Kunden skal inden for 5 dage efter sit køb kontakte kundeservice hos Spartoo.dk via kontaktformularen og gøre følgende:
- oplyse sit bestillingsnummer hos Spartoo
- indsætte et link til varen på den anden hjemmeside, hvor varen er billigere.
Hvis de ovenstående betingelser er overholdte, og den lovmæssige fortrydelsesfrist er overskredet, og hvis kunden har accepteret at beholde den pågældende vare, forpligter Spartoo.dk sig til at refundere prisdifference 2 gange.
Refunderingen vil blive udbetalt til din bankkonto af Spartoo.dk. Udbetalingen vil ske inden for 30 dage.

19 Reklamation og forlig

Hvis en uoverensstemmelse skulle opstå, inviteres kunden til at oprette en forespørgsel hos SPARTOO.DK som vil gøre sit bedste for at finde en løsning. Hvis dette ikke er muligt eller der ikke nås en overensstemmelse mellem parterne, er det muligt at anke sagen (indenfor et år efter den første henvendelse) ved at henvende sig skriftligt til forbrugerombudsrådet: http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Klager-over-koeb-i-Danmark/Klag-online eller til det fælleseuropæiske netværk : http://www.forbrugereuropa.dk/ Vi gør opmærksom på at Grønland og Færøerne ikke er omfattet at netværket forbrugereuropa, men at kunder fra disse lande kan henvende sig på forbrug.dk


20 Spartoo og købeloven

I Danmark er det købelovens regler der gælder for handel på internettet. Køber har 2 års reklamationsret, gældende fra dato for modtagelsen af varen.

Reklamationsretten dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da køber fik varen leveret.
Reklamationsretten dækker generelt IKKE fejl og mangler opstået ved en bevidst ændring af varen, ved brug af varen til et formål denne ikke er beregnet til og hvis vaske- og brugsvejledning ikke blev fulgt.
Dette gælder også ved beskadigelse af varen under transport eller opbevaring.
Modtagne reklamationer behandles af SPARTOO.DK hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Sædvanligvis 2 uger. Ved reparation eller ombytning af en vare vil SPARTOO.DK behandle denne indenfor en måned efter accept af reklamationen.
Ved accept af en reklamation ,hvor fejlen ikke kan udbedres eller varen ikke kan byttes, vil SPARTOO.DK refundere enten delvist eller det fulde beløb af varen uden ekstra omkostninger for køberen.
Varen skal være købt på SPARTOO.DK og sendes tilbage i dens originale emballage.
Ved fortrydelse af et køb efter de 30 dages returret som SPARTOO.DK tilbyder skal køber selv betale for transporten tilbage til sælgeren, medmindre sælgeren tilbyder at betale portoen. Køber er ansvarlig for varen indtil den når frem til sælgeren, også hvis der opstår skader.


Giv din mening til kende
PREMIUM