Teknisk dokumentation marketplace Spartoo

Præsentation

Dette dokument kan guide dig igennem integrationsprocessen via din forhandlerside hos Spartoo.

  1. Første etape består i at vælge integrationsløsningen for integration af produkter

  2. I anden etape skal du vælge, hvordan du vil hente bestillingerne fra Spartoo

For at oprette dit produktflow og håndtere dine bestillinger, kan du konsultere de forskellige koder, der bruges hos Spartoo her.
Se alle provisionning-koder

Valg af metode for integration af produkter

Vi tilbyder forskellige muligheder for integration:
  • Integration via CSV eller XML flow
  • Integration via webservice

Integration via CSV eller XML flow

Med denne løsning skal du give os en URL-adresse, der linker til en fil med alle informationerne om dine produkter.

Filen skal enten være i CSV-format eller i XML-format.

I begge tilfælde er filens udformning ikke obligatorisk, men skal indeholde alle informationerne om produkterne.

Efter at filen er blevet integreret, henter vores system informationerne om dine produkter ca. en gang i timen. Produktinformationerne bliver så automatisk opdateret hos Spartoo.

Fordelen ved denne løsning er, at den er nem at gennemføre.
Ulempen er, at informationerne ikke bliver opdateret i realtid.

> Yderligere information

Integration via webservice

Spartoo marketplace webservices gør det muligt at opdatere vores database i realtid via dine servere.

De gør det muligt at oprette/ændre produkter og at hente kundernes bestillinger og returanmodninger.

Til produkterne er der 3 webservices:
- en til oprettelse og ændring af produkter
- en til opdatering af lagerbeholdningen
- en til tjekke produktets status på siden

Fordelen ved denne løsning er, at det er muligt opdatere produkterne i realtid.
Ulempen er, at der skal edb-udvikling til for at integrere webservices.

> Yderligere information

Administration af udsalg og rabatter


For at oprette en rabat på dine produkter kan du finde alle de nødvendige oplysninger her

Valg af metode for integration af bestillinger

Som for integration af produkter er der to mulige løsninger for at integrere bestillingerne.
  1. Den første løsning består i at hente bestillingerne manuelt i backoffice.
    > Se listen over bestillinger
  2. Den anden er mere automatisk og gør det muligt at hente bestillingerne via webservices.
    > Yderligere information